torsdag 22 mars 2012

Vardagslydnad

Ja har ju haft ett rejält problem med Arrat att han drar så hemskt i kopplet blir ju så när man använder baggenbältet hela tiden för att nacken ska orka med. Nu när man blivit arbetslös och nacken känns mycket bättre så tänkte jag ta tag i det där. Så jag har börjat med att stanna så fort han drar vilket faktiskt har gett resultat fortare än jag trodde vad duktig han kan va. Håller jättefin kontakt mest hela tiden testar att lägga till mer och mer störning och det funkar riktigt bra. Så bara jag har tålamod kommer han nog bli riktigt duktig.
Zacke går nu på rimadyl tycker inte om att låta honom gå på smärtstillande han brukar bli oerhört slö och enligt fass så kan det va helt ofarligt en tillfällig biverkning eller livshotande ja hur ska man tolka det. Skriver de så för att hålla sig själv fri om det skulle bli nåt... Men känner att jag inte har nåt val att sätta honom på medicin min annars så snälla hund nästan mesigt snäll har blivit lite arg på Arrat några ggr så därför går han nu på rimadyl. Han har blivit mycket gladare efter det är faktiskt bara några veckor kvar tills operation både fasar och längtar till att få det bortgjort...

1 kommentar:

  1. Tassar in för att önska dig och dina telningar en riktigt GLAD PÅSK!!!

    Kram
    Lena & Co

    SvaraRadera