onsdag 14 mars 2012

SOL :)

Nu börjar det likna vår på riktigt. Hundarna är tokiga så fort de ser gräs spännande med nåt nytt istället för bara snö gräva i gräs är skoj. Visst nog är det tråkigt att vara arbetslös men såna här dagar är ju inte fel att vara hemma och gå långa promenader med vovvsen i det fina vädret.
Idag gick jag och Carin Själevad runt passade på när jag varit hos tandläkaren (vilket inte var skoj på en fläck å dyrt....) Själevad är ett bra ställe att promenera på. Saknar de härliga promenadstråken sen man flyttade därifrån. Men Gärdal är inte fy skam heller.
Arrat har varit lite dålig på att äta pga att vi har en löptik här runtomkring Zacke hade en svacka ett tag också men har kommit på att det inte är värt det. Man blir ju såååå hungrig är inte lönt att hålla på med såna dumheter haha med åldern kommer visheten eller man ids inte bry sig längre. Arrat blir nog vis till slut också :D
Den 12 april blir det operation av Zacke en hel månad att oroa sig inge vidare vill gärna göra bort det nu... Zacke går verkligen dåligt nu inge skoj att se honom bli sämre och sämre :( men han tuffar på bra ändå tycker jag får han bara bestämma takten själv. Lär ju bli lite rehab innan han blir bra igen men nu har man nåt man kan göra istället för att än en gång få besked att de inte hittar vad som felas honom. Tur man har Anki till hjälp utan henne hade jag nog gett upp hoppet för länge sen. Får i alla fall trevligt sällskap till Sundsvall Åsa är så snäll och följer med mig så jag slipper gå själv i Sundsvall medan man väntar på att Zacke blir klar för att åka hem. Men Bengt hade sagt att vi inte fick äta lika mycket godis som sist haha vi har en benägenhet att bli LIIITE sockerhög sista bilresan tillsammans kan man säga att vi var LIIIIIITE speedad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar