söndag 11 mars 2012

Lydnadsträning

Ja måste ta tag i det här med hundträning har totalt kommit av mig. Tappat lite lusten när Zacke inte mått nåt bra. Men finns ju faktiskt en del vi kan träna även om man inte kan köra lägganden så det blev fritt följ och lite apportering. Hela Zacke verkligen lös upp ÄNTLIGEN lydnadsträning gick som en kloss bredvid mig i fria följet med total ögonkontakt hela tiden min härliga bruna kramnalle. Arrat ska jag verkligen börja drilla nu känns som det blivit ett lite lugn över grabben men har lite koncentrationssvårigheter men vet att får man det att funka så kommer det bli super han älskar ju att jobba.
Känns lite positivt ändå även om det inte blir tävling för oss så finns det så mycket vi kan träna även när han är ganska nyopererad. Sätter in en bild på mig och Zacke från tävling hit ska vi komma igen.

2 kommentarer:

  1. Härligt att ni är igång igen :) .

    SvaraRadera
  2. Halloj i stugan!

    Kul att höra av dig!
    Vad trist att du blivit av med jobbet ditt.
    Inte lätt i dessa bistra tider.

    Så härligt att Zacke är på banan igen.
    Man blir så förtvivlad när en bästis inte mår väl.
    Det är väl samma här ungefär som du har med Arrat.
    Det är dags att börja träna Gaya riktigt nu. Hon är mer mottaglig nu än tidigare.
    Har längre uthållighet också.
    Vet inte om du läste dagboken...
    men för några veckor sedan klapp Gaya en fasan. Det var INTE kul kan jag säga.
    Rena rama farsen blev det. Grannarna hade en rolig stund har jag hört dem säga.

    LYCKA till med era tävlingar framöver!!!!
    Ha det så bra och en varm kram!

    Lena & Co

    SvaraRadera